Як правильно відповідати на питання на співбесіді, щоб отримати роботу: корисні поради

Деякі з них можуть здатись дріб’язковими і абстрактними, незрозумілими і малоінформативними, інші ж наводять на думку про каверзу. Разом з тим, до подібних діалогів можна підготуватися заздалегідь, адже тактика ведення бесіди менеджерами з персоналу вироблена роками і досить стандартна. Які питання найчастіше звучать при прийомі на роботу і як правильно відповідати на них, розповідає Независимый Регион з посиланням на Zhenskij.

Як підготуватись до співбесіди

Запам’ятайте – враження від розмови залежить не тільки від відповідей на поставлені питання, а й від того, як ви тримаєтесь, вашому зовнішнього вигляду, наявних рекомендацій і резюме. Перед співбесідою варто підготуватися: продумати костюм, попрацювати над жестами, мімікою, мовою. Напередодні першої зустрічі важливо по максимуму зібрати відомості про компанію та вакантну посаду з відкритих джерел. Надалі отриманою інформацією можна буде оперувати під час розмови. В очах HR-менеджера така обізнаність — безсумнівний плюс.

Так як питання на співбесідах типові, на етапі підготовки бажано скласти карту відповідей. В ній потрібно позначити свої позитивні якості (3-5) і кілька ключових недоліків у характері. Менеджери можуть попросити озвучити свою життєву і робочу філософію, цілі на найближче і далеке майбутнє. Іноді просять охарактеризувати пріоритетні напрямки вашого саморозвитку. Не виключено, що доведеться відповісти на питання стосовно колишньої роботи. Кадровика можуть цікавити причини звільнення, взаємини з колегами і начальством, досягнення і найбільш складні завдання, які доводилося раніше вирішувати.

На співбесіді важливо показати себе з кращого боку, не обманювати та не перебільшувати. Будь-яка брехня з часом розкриється, адже і менеджери по персоналу, і служба безпеки більшості організацій наводять довідки про новачків, які приймаються на роботу.

Будьте готові відповідати на співбесіді на несподівані, абсурдні, а часом і безтактні питання. Деякі інтерв’юери в якийсь момент починають розмовляти на підвищених тонах, грубити. Мета подібних маніпуляцій — створення напружено обстановки для претендента і подивитися, як він себе поведе. Під час стресової ситуації головне — залишатися холоднокровним, зберігати почуття гумору і власної гідності.

Як подавати особисту інформацію

Коли інтерв’юер на співбесіді просить розповісти трохи про себе, це не означає, що йому цікава ваша біографія. Перш за все він оцінює комунікативні здібності співрозмовника, його вміння самопрезентуватися. Розповідати бажано про свої особистісні якості і життєві цілі. Можна розповісти про мотиви при виборі професії, захоплення у вільний час. Перераховувати досягнення на попередніх місцях роботи краще опустити — про них кадровик вже знає з резюме.

Найчастіше на співбесіді звучать такі особисті питання:

  • Як би вас описали друзі, колеги?
  • Які у вас недоліки?
  • Чому ви обрали таку професію?
  • У вас своє чи орендоване житло?
  • Ви живете окремо чи з батьками?
  • Чому не одружений (незаміжня)?
  • Чи плануєте створити сім’ю і коли?
  • Є дитина? Як вона часто хворіє?
  • Коли збираєтеся народжувати дітей?
  • Чому розлучилися?
  • Чи є у вас хобі?
  • Як ви проводите вільний час?
  • Яку книгу прочитали останньою?

Як відповісти на особисте питання

Аналізуючи свій характер, важливо виглядати людиною з адекватною самооцінкою. З недоліків рекомендується називати ті, що сприймаються двояко: при одних обставинах можуть здаватися слабкістю, при інших — сильною стороною. До таких якостей відносяться педантичність, товариськість, непосидючість, цікавість і так далі. Посвячуючи кадровика в причини вибору професії, дають зрозуміти, що це був свідомий крок. Про сімейний та майновий стан слід говорити чесно, позиціонуючи себе як відповідальну, самостійну і щиру людину.

Як відповідати на питання про колишнє місце роботи

Причини звільнення з попередньої роботи — та тема, що цікавить переважну більшість роботодавців. Можливий варіант відповіді — на старому місці були відсутні можливості для подальшого професійного (кар’єрного) зростання. Можна зазначити побутові фактори: переїзд фірми, зміну місця проживання. Не варто у всіх бідах звинувачувати колишнього керівника або колег. Також не рекомендується вказувати в якості причини низьку зарплату або конфлікти з колективом.

Іноді при прийомі на роботу можуть попросити контакти колишніх колег, до яких можна звернутися за відгуком. У людини, яка звільнилася без ексцесів, ніяких складнощів з виконанням такого побажання не виникне. А якщо йти доводилося по-поганому, грюкнувши дверима? Навіть у цьому випадку не варто відмовляти: треба дати телефон того співробітника, з яким раніше склалися хороші стосунки.

Як відповісти, якщо виникли питання щодо тривалої перерви в роботі? Щоб розсіяти настороженість роботодавця, посилайтесь на сімейні обставини, бажання помандрувати або зайнятися навчанням. В кінці слід підкреслити, що фактори, що змусили розлучитися з роботою, залишилися в минулому.

Що ще питають на співбесіді

Якщо претендент у пошуках роботи не за освітою, менеджера з персоналу, швидше за все, зацікавить мотивація. Логічним поясненням такого вчинку буде розчарованість первісною професією, прагнення освоїти нову сферу діяльності. На питання про причини бажання працювати саме в цій компанії відповідайте без пафосу і лестощів. В розмові акцентуйте увагу не на переваги фірми, а на мотивації до роботи. У кандидатів, які шукають самореалізацію, більше шансів отримати роботу у вибраній компанії.

Ким бачите себе через п’ять років? Питання служить перевіркою готовності претендента працювати на благо компанії найближчі роки. Крім того, менеджера цікавить, наскільки плани претендента відповідають можливостям і очікуванням фірми. У відповіді не обов’язково вказувати конкретну посаду. Також не потрібно присвячувати співрозмовника в плани, що не мають відношення до роботи. Краще розповісти про свої професійні досягнення, завдання на найближче майбутнє, особистісні якості, які допомагають досягти поставлених цілей.

В кінці інтерв’юер, можливо, захоче відповісти на зустрічні питання. До подібного повороту бесіди також потрібно підготуватись, тому список тим краще накидати заздалегідь. Відмовлятися від отриманого шансу не треба: менеджер, швидше запам’ятає цікавість кандидата, ніж того, хто сухо подякував і пішов. Можна запитати співрозмовника про насущні завдання компанії, якості, властиві потенційному начальнику, поцікавитися традиціями колективу. Не буде зайвим і прохання дати пораду новачкові в компанії.

Раніше НР писав про те, як правильно обрати меблі, щоб зберегти нерви і гроші.

0 Replies to “Як правильно відповідати на питання на співбесіді, щоб отримати роботу: корисні поради”