В нашій країні таке рішення прийняте відносно недавно – у січні 2022 року. Водночас аналогічні вимоги діють у багатьох країнах Європи вже давно.
Независимый Регион з посиланням на MediaSapiens розповідає, кому і як потрібно платити ПДВ за рекламу в популярних соцмережах.
Коли в Україні ввели податок на рекламу в соцмережах
Вперше про оподаткування технологічних гігантів — не тільки Facebook, яка тепер називається Meta, а й Google, Apple, Netflix та інших, — в Україні заговорили в листопаді 2019 року. Тоді з такою ініціативою виступав тоді ще керівник комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Олександр Ткаченко. До цього часу ці компанії продавали українцям рекламні послуги, не сплачуючи в Україні жодних податків.
У 2021 році український президент Володимир Зеленський підписав ініційований головою фінансового комітету Данилом Гетманцевим закон №1525-ІХ. Він запровадив двадцятивідсотковий податок на додану вартість на онлайн-послуги, які компанії-нерезиденти, які не зареєстровані в Україні офіційно платниками податків, надають українським користувачам.
Простішими словами, якщо іноземна компанія-нерезидент постачає електронні послуги резиденту України, вона мусить сплатити ПДВ.
Цікаво, що держави Європейського Союзу, куди прямує Україна, вже давно почали оподатковувати технологічні компанії, які продають цифрові послуги на їхній території. Наприклад, Франція почала обкладати податком Google, Apple, Facebook/Meta і Amazon із першого січня 2019 року.
Що таке ПДВ та хто його сплачує
Податок на додану вартість — це непрямий податок, який сплачує не продавець або той, хто надає послуги, а покупець чи отримувач послуг, бо ПДВ вже входить у вартість цих товарів чи послуг. Купуючи нову іграшку дитині чи квитки в кінотеатрі, ви сплачуєте ПДВ автоматично.
Податок на додану вартість ще має назву податка на перевиробництво, тому що він збільшує вартість товарів та послуг для споживача. ПДВ платить покупець, але обліковує та перераховує до державного бюджету його продавець. Наприклад, для Facebook-реклами продавцем є Meta, а адміністратори сторінок у соцмережах — покупцями, які повинні платити ПДВ за послуги Meta.
До речі, пропонуємо вам зручний калькулятор НДС, який допоможе легко й швидко розрахувати суму податку.
Хто має платити податок
Це повинні робити усі, хто планує розміщувати рекламу в Facebook та Instagram. Втім, є відмінності між двома групами рекламодавців: платниками ПДВ (ФОПами та компаніями на загальній системі оподаткування, платниками єдиного податку та ПДВ) і неплатниками ПДВ (ФОПами та компаніями, які є платниками єдиного податку, та звичайними користувачами).
Платникам ПДВ компанія Meta рекомендує на сторінці «Налаштування платежів» додати номер платника ПДВ і поставити прапорець, щоб підтвердити, що ви — юридична особа чи приватний підприємець, і несете відповідальність за самостійне визначення і сплату ПДВ відповідно до Податкового кодексу України. Такі клієнти, замовляючи рекламу в соціальної мережі, отримають рахунок від Meta без ПДВ, але муситимуть самі сплатити 20% від цієї суми до бюджету.
Якщо ж ви належите до другої групи рекламодавців, то компанія Meta буде нараховувати ПДВ щоразу, коли ви будете сплачувати за рекламу. Тобто рахунок буде приходити автоматично вже на етапі формування рекламного оголошення. У цьому випадку зобов’язання щодо адміністрування покладається на Меtа.
Раніше НР писав про те, коли українцям почнуть нараховувати субсидію на оренду житла.
0 Replies to “Хто і як повинен платити податок на Facebook-рекламу”